New business Genereren

Bedrijven besteden altijd veel tijd en aandacht aan het genereren van New Business. Call centers of telesales medewerkers zijn dagelijks bezig om nieuwe klanten te werven. Vooral in Business-to-Business omgevingen moet er vaak veel voorwerk gedaan worden in de vorm van onderzoek, voordat een potentiële klant gebeld kan worden. Dit terwijl er op andere plekken in de organisatie, zoals Marketing, vaak veel meer informatie voorhanden is. Daarnaast zijn er koppelingen met bedrijven zoals Cendris, KvK, Dunn & Bradstreet en Computer Profile mogelijk. Hierdoor is het mogelijk om tegen zeer lage kosten telesales medewerkers te voorzien van veel meer informatie als basis voor hun telefoongesprekken.

Uit ervaring is gebleken dat een eerste belronde meer geld kost dan dat het oplevert, maar dat de daaropvolgende belrondes wel een positieve business case oplevert.

Orange Oaks helpt met het opzetten en implementeren van zo’n model. Gezamenlijk selecteren we de meest interessante doelgroepen, vergaren informatie, bepalen het proces en leiden mensen op om hun belpogingen nog efficiënter te maken.

In deze casebeschrijving New Business (PDF) gaan we dieper in op de manier waarop Orange Oaks het project bij Ricoh aanpakte.